måndag, mars 02, 2009

Inte helt enligt plan

Idag hade jag inga möten på hela dagen - jo, ett litet telefonmöte men det var så kort så det räknas nästan inte. Dagar utan möten växer inte på trän direkt, så jag hade högt uppsatta mål angående vad jag skulle hinna med under dagen. En dag som vigd till rejält, riktigt, producerande arbete, YES!

Det jag trodde jag skulle ha gjort klart till lunch hade jag inte ens börjat med när jag gick hem... Tänk att man kan ägna en hel dag åt en massa saker som man inte planerat. Jag har inte såsat på eller snackat bort dan, utan hållt mig fullt sysselsatt med sånt som måste/borde göras - men har alltså inte gort något av det jag tänkt.

När jag gick hem idag så bestämde jag mig för att jag skulle riva av en del av det jag tänkt göra under dagen ikväll istället. Eftersom jag ändå ska sitta uppe och vänta på att hämta A vid buss-stationen vid kl 23 ikväll så skulle jag ha flera timmar på mig att vara effektiv och skriva protokoll och sammanfatta analyser - i lugn och ro...

Kl 21.45 var alla barn som skulle läggas lagda (hm, sportlovet gör ju att vissa 9-åringar får lite senare vanor än vanligt...), tvätten var hängd och köket hjälpligt röjt - och protokollet väntade ivrigt på att bli skrivet...

Det är ju bara det att jag är helt slut som artist, och det är fullständigt omöjligt att tänka en enda effektiv tanke... än mindre att skriva protokoll.

Så jag bloggar istället.

Förresten så är det ju en dag imorgon också, och jag har ju bara möten mellan 9-12 - finns ju hur mycket tid som helst att skriva protokoll och analysera ;-)

Inga kommentarer: