onsdag, mars 11, 2009

Nyfriserad

Nu har jag äntligen varit och klippt mig, ungefär 3 månader för sent. Inte för att det gått någon störe nöd på mig (men kanske på omgivningen, hahaha).

Det finns inte så många sätt man kan ha mitt ostyriga, lockiga, tunna hår - utan jag varierar mig med längre page och kortare page. För något år sedan försökte jag mig på riktigt långt hår, men det var ingen hit. Det blev mest trist, inte alls lockigt och svallande som min syster lyckas med.

Efter det har jag haft någon halvlång frisyr- men nu var jag riktigt less på det - så nu blev ordern till frisören - KORT i nacken!!

Känns otroligt skönt med kort hår igen!

Så nu är hälften av alla som jag bokade klipptid till förra veckan klippta. Nu återstår bara Svinto Sisters, får se om frisören lyckas få någon ordning på deras ljusa, tunna svinto-lockar ;-)

Uppdatering:
De tre herrarna i huset uppmärksammade utan påstötning den nya frisyren och uttryckte sin förtjusning öven sin nya snygga mamma/fru. (Om det handlade om artighet eller uppriktighet förtäljer inte historien ;-)

De två små damerna tog ingen notis över förändringen förrän jag upplyste dem om den. Då fick jag veta att jag såg ut som en tant och att det såg skojigt ut.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt värre. Roligt med ny frisyr./Jessicka

♥ mamman i huset ♥ sa...

Snyggt!

Det var duktiga pojkar T & L som åkte 4,5 km som galningar idag på gympan... Gissar att de laddar inför kommunmästerskapet! Det kommer att bli svettigt värre på torsdag nästa vecka...

AnnaPanna sa...

Wow, vilken snygg nacke!

Pia sa...

Tackar allihop, är riktigt nöjd själv ;-) Nu har jag ju iallafall en frisyr, haha.

Jesicka: Kul att du lyckas skriva kommentarer nu!

mamman i huset: Ja, de verkar hel-laddade. T är innne på att han ska till Matto på lördag och köra banan - kanske L vill med :-)

Anna: Ja, det gäller ju att visa upp sin snygga sida ;-)