torsdag, mars 12, 2009

9 dagar kvar

Om nio dagar smäller det - då ska jag åka Birkebeiner-rennet som går mellan Rena och Lillehammer i Norge.

54 km långt varar 20 km över fjället. Mycket uppför (och nerför) blir det och på ryggen ska det bäras rygsäck som väger minst 3,5 kg.




Lite knäpp kanske jag är, men jag riktigt längtar efter att få börja brottas med den där första 13 km långa uppförsbacken - tror det passar mig mycket bättre än att staka i 5 mil...

Nu återstår ett riktigt långt pass i helgen, sedan är det bara att börja kolhydratladda med den där vällingen som min kära man brukar truga i mig inför långloppen.

Och så gäller det att hålla sig frisk förstås.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till, det kommer gå utmärkt för dig. /Jessicka:)

♥ mamman i huset ♥ sa...

Lycka till!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Lycka till!!!

Kram från Eva

Pia sa...

tack allihop!