tisdag, mars 10, 2009

Kalaskväll

Ikväll har vi haft kalas, 2 * 5 år.

Kompisar, kompisars mammor, kusiner, morbror/svåger, moster och "foster-mormor" har berikat huset under några timmar.

Dockor, pussel, pyssel, smådjur och så mera dockor har fått nya, glada ägare.

Varm korv med bröd, chokladpuddingtårta (populärast, ett hett tips!), prinsesstårta och köpeskakor har fyllt en massa små och stora magar.

Skattjakt med godispåsar, kurragömma, ballongbus och mamma-pappa-barn-lekar har sysselsatt 12 leksugna ungar (lillebror arrangerade skattjakt och storebror höll sig undan...)

Inte ett enda kort har jag tagit, kameran glömdes helt bort i festlgheterna. Fast å andra sidan så såg det nog ungefär ut som på de kort som togs på 4-års dagen, så det var kanske ingen större förlust ;-)

Kvällen avslutades med ett sent träningspass i skidspåret (medan pappan la barn och röjde i köket) - det var skönt och välbehövligt (mitt skidpass alltså ;-) Ja, förresten var det rätt välbehövligt att pappan röjde i köket också, haha!)

4 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Hihi. Jag brukar tokfotografera innan kalasen och precis när gästerna kommer eftersom kameran sedan brukar hamna intryckt i nå't hörn. Äh, lika glad är man trots det. Huvudsaken man har minnena!

Låter som ett perfekt kalas! Framför allt det med att maken din tog uppröjning och läggning medan du tränade! Jag säger som O brukar säga lite kaxigt när hon samtidigt visar v-tecknet: "Yes, my girl!"

Anonym sa...

Alltså, det är bara så att jag är djupt imponerad av dig som tar dig tid med all träning.
Tack för igår.
Och du apropå kamera. Ska jag berätta nåt klantigt. När jag som bäst fotade igår kväll så tog batterierna slut!! Dåligt planerat.

/Jessicka:)

Pia sa...

mamman i huset: "Yes, my girl!" Vilken frän tjej ni har där hemma!

Jo, avslutningen på kalaskvällen var riktigt bra :-)

Jesicka: Ja, då är det ju inte mkt bättre att komma ihåg kameran - om den inte är laddad, haha! Nu ligger den här oladdad i säkert förvar på vår röriga köksbänk!

Anonym sa...

Vad tiden går snabbt! Redan 5 år!

Imponerande att ni blandade alla på ett kalas! Vi hade 10 vilda sjörövare separat. Ett svärd röjde till och med ned två lampor. Puuh...
M&M