torsdag, mars 05, 2009

Jag har lyckats med det omöjliga!

Hör här: Idag har jag lyckats boka in FYRA klipptider de närmaste 2 veckorna! Det är normalt sett helt enkelt omöjligt i vår lilla stad. Men genom att gå in i princip varje frisörsalong som finns i centrum gick det!

Ikväll har Storebror en klipptid hos en för mig helt okänd förmåga. Får se hur det blir, hehe!

11 mars fick jag klipptid hos MIN frisör.

19 mars fick tjejerna sin allra första frisör-klippning hos en frisör som min frisör rekommenderade.

Dessutom har jag köpt nya linser (en sån där sak som jag alltid skjuter upp tills det är försent, dvs linserna är slut), köpt byxor åt grabbarna och bokat in oss på Keb under Påsken!!

Vad beror detta energiska ryck på undrar ni kanske? JO, jag har ju fått Sportlov idag, och jag måste tydligen vara ledig för att det ska hända saker!

Vi har till och med hunnit sporta lite i det fina vädret, men det kommer det kanske ett annat inlägg om, man vet aldrig ;-)

3 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Nu har jag bestämt mig för att skaffa linser jag också. Hopplöst att ha vanliga glasögon innanför slalomglasögonen... För nu är nämligen slalomåkningen igång! :)

Frisörer och den här sta'n är en märklig kombination. Jag är imponerad över att du lyckades så bra med tidsbokningen!

Ha en härlig sportlovshelg!

s.m.i.l.e sa...

Lycka till med alla klippningarna! Vår lilla har varit hos frissan två gånger redan och håret växer så det knakar. Sonen har jag klippt (under hans protest) ett bra tag nu, men förra gången gav jag upp. Bokade klipptid även till honom.

Pia sa...

mamman i huset: jag har bara linser när jag tränar eller frilufsar, det är som du säger jobbigt med glasögon innanför slalomglasögonen och sedan så immar det igen när man tränar.

Kul att du kommit igång med slalomen!

s.m.i.l.e: Kul att du tittade in hos mig :-)

Våra småtjejer (som ju inte är så små länge, fyller 5 till veckan :-O)har just,tunnt, lockigt hår som växer sååå sakta (sedan går det ju inte fortare för att de klipper sig själva då o då ;-) och de är jättesura över att de aldrig fått vara hos frisören som alla kompisar med långt, rakt hår fått. Så nu ska de få en klippning i födelsedagspresent!

Lillebror, 9 år, klipper jag än så länge och det är han nöjd med, men Storebror, 12, honom har jag gett upp. Jag får inte till det med hand tjocka kalufs så han har gått hos frisören i flera år nu. Igår blev han förresten klippt med kniv, häftigt! Det blev jättebra!