fredag, mars 27, 2009

Fredagskänsla

Idag har jag riktig fredagskänsla i kroppen.

Inga större akututryckningar på jobbet utan en känsla av kontroll. Det är inte varje dag det känns så när man går hem ;-)

Slutade strax före kl 1, hämtade tjejerna i lugnt tempo. Sedan handlade vi inför helgen, och viktigast av allt - inför fredagsfikat som idag bestod av våfflor som glömdes bort på Våffeldagen. Mums - men nu är man mätt som en plätt!

Ute skiner solen och sprider löfte om en fin skidhelg. En skidhelg hemma - åååhh, vad skönt det ska bli. Nu har vi varit iväg på olika håll de senste helgerna, så både vi och huset verkar behöva en hemmahelg!

Jag är så full av energi nu så att jag till och med tagit fram dammsugaren för att ge köket en omgång. Det händer inte ofta på en fredag det heller ;-)

Sedan tänkte jag ge mig ut på en lugn springtur, känns så lyxigt att jag faktiskt kan göra det nu utan att A är hemma - storebrorsorna håller ställningarna hemma :-)

En riktigt trevlig helg önskar jag er alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig helg själv. Vi 3 som är hemma åker till Laxforsen stugan som Lk har.../ Jessicka

Pia sa...

hoppas att ni hade en riktigt skön helg i solen :-)