tisdag, november 24, 2009

Ynklig

Jag har åkt på en rejäl förkylning nu. En hals så svullen att det knappt går att få något varken upp eller ner och feber.

Eftersom jag känner mig dödssjuk när tempen stigen över 37,5 så innebär mina nu 38 grader att jag är riktigt ynklig.

Storebror kom förkylningshängig hem från skolan mitt på dagen idag, så då la vi oss i varsin soffa och tittade på Seinfelt. Då var det inte riktigt lika synd om oss.

I morse så var jag helt inställd på att sova på fm och sedan ta mig till ett möte på em. Tur (för både mig själv och mina medmänniskor) att jag kom på bättre tankar.

Livet därute verkar fungera alldeles ypperligt utan mig. Tänka sig.

7 kommentarer:

KaosJenny sa...

Stackars stackars dig... Har du tur så blir vädret risigt imorgon, då kan ni bara mysa under yllefilten.. Kram

♥ mamman i huset ♥ sa...

Visserligen fungerade träningen utan dina pojkar igår, men det blev en VÄLDANS liten träningsgrupp...

Krya på er allihop! Kram!

Pia sa...

Tack Ni för er omtanke! Här har jag nu fått penicillin för en halsfluss så snart vänder det kanske.

KJ: Solen strålar inte (hehe,när gör den det nu??), men det är makalöst vackert med snö i träden o vitt, vitt, vitt. Så Risigt är det inte ute, men rätt mysigt ändå att mysa inne.

MiH: Lillebror hade ju tänkt att gå på träningen men fick så ont i sin arm efter vaccinationen så han blev hemma istället (du vet, karlar/pojkar, de är ju lite ynkliga med sånt där ;-)

♥ mamman i huset ♥ sa...

Hörrududu, jag var precis lika ynklig som en karl efter min vaccin-spruta. Barasåattduvet.


Men det kanske man inte ska erkänna...

Pia sa...

Åhåå - så det är inte könsrelaterat ;-)

Tjejerna är JÄTTEarga för att de inte fått sitt vaccin än, för ALLA på Dagis har fått det och skryter om det ;-) Men de får snällt vänta till nästa vecka eftersom det skulle gå 10 dagar mellan Ebbas op o sprutan.

AnnaPanna sa...

Skönt å höra att du också känner dig dödssjuk vid bara lite, lite feber. Jag känner mig jättefånig när jag är dödssjuk och ska rapportera febern... :-)

Pia sa...

annapanna: ja, då är vi två då ;-)

Jo, lite fånigt känns det ju när man är så ynklig, så ynklig och det sedan visar sig att tempen är 38,1. Tänk barnen när de har över 39 graders feber, och ibland är de inte ens speciellt ynkliga då?