söndag, november 08, 2009

Häxan Surtant

Förra veckan var jag tvungen att plocka fram Häxan Surtant flera gånger på jobbet. (Inte hemma, oh nej, där var jag lika vän och ljuv som vanligt.)

Det är fördelen med att bli äldre - att man faktiskt struntar fullkomligt i att vissa nog tycker att man är en riktig surtant - ibland. (Men för det mesta är man ju naturligtvis så där vän och ljuv som alltid... ;-)

Jag diskuterade en gång det här med långsynthet (nej inte långsinthet ;-) med en kompis som också uppnått den mogna åldern av 40+. Hon konstaterade belåtet att den begynnande långsyntheten faktsikt innebar en viss pondus. Vem får inte respekt för en dam i sina bästa år som spänner ögonen i en samtidigt som hon flyttar ner de ärtiga läsglasögonen längre ner på näsan?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Exakt Ha ha

Pia sa...

Utredning: Har Häxan Surtant hunnit besöka ditt nya jobb då ?! ;-)

Mina barn tror förrsten att min mans förra chef HETER Häxan Surtant ;-) (Men hon får faktsikt skylla sig själv för hon har spelat med så bra när vi träffats, haha)

KaosJenny sa...

Strålande... Säger ständigt att livet blir bättre och bättre och nu har jag ännu ett argument. Förmågan att vara en trovärdig Häxan surtant ökar med stigande ålder ;-)

Åsagåsa sa...

Du får alltid till det du Piaplupp! PRECIS så diskuterade vi hemma i helgen, att det känns lite livsvisdomsvant att titta sådär över kanten, och helt OK! Bara därför är det helt OK att skaffa glasögon, för att få kika sådär!

Pia sa...

kaos Jenny: Precis så är det - det BLIR bara bättre!

ÅsaGåsa: Hahaha, så ni har också insett det =)