torsdag, april 08, 2010

Cykel-pyssel

Nu är Pyssel-Proffsen igång i vårt hus igen!

Det råder febril aktivitet i köket nu förtiden - om ni inte ser det så är det ett flygplan som håller på att pysslas ihop.

Källan till pysslet är kartongen från min senaste gåva från min man: En blå smäcker racer-cykel!

Själv tyckte jag att min 14 år gamla Mountainbike duger gott, men maken vill tydligen ha med mig på långa landsvägs-cykelpass - och då ska det vara smäckrare grejer.

Och det ska ju bli en intressant upplevelse, när väl snön är borta. Fast kanske lite vinglig till att börja med? Himla smala däck är det iallafall.

5 kommentarer:

run annika run sa...

Ser kanon ut! Kan ju alltit ligge på rulle (eller vad det heter?!) Kör hårt!

♥ mamman i huset ♥ sa...

Kanhända kommer det att vara säkrare att förflytta sig med flygplanet än med cykeln...?!

Har en väninna som försöker få mig att skaffa rullskidor, men där säger jag stopp. Nä, det får räcka med löpning för min del.

Maken hälsar att han också springer Lidingöloppet till hösten. Kul!

Har skickat mail förresten. Trevlig helg!

KaosJenny sa...

Tjoho, ser ju jätefin ut nya cykeln... och flygplanet kan säkert roa en bra stund... kram

Pia sa...

Jamen, det känner jag ju igen - ligga på rulle! Kanske jag kan ligga på rulle bakom Anders!

Säkert säkrare med flygplanet - det verkar stabilt och bra! Så du bangar på rullskidor - men du kan säkert låna din sons den dag han skaffar sig ;-)

Och, jo, nu är det 3:e dagen flygplanet roar 3 av 4 barn =)

♥ cloudberrie ♥ sa...

Å härligt! Då ÄR det vår!!!

Kram från Eva