fredag, april 23, 2010

Tid över

Häromdagen frågade fina svågern som har frun på vift om han inte kunde få låna 3 av våra 4 barn kvällen/natten mot lördag så att jag och min andra hälft kunde få lite egen tid utan småttingar och drälliga 10-åringar.

Så ikväll har svågern haft 6 barn mellan 6 och 10 år hemma hos sig medan jag, min man och vår äldste son gått på restaurang och sedan tittat på film hemma =)

Vilken lugn kväll det har varit och vad mycket tid som blev
över :-O

Om vår äldste son varit vår enda juvel skulle vi om ca 5 år haft oändligt med tid för oss själva. Nu har vi ju lyckats förskjuta den tidpunkten med ca 8 år pga diverse småsyskon, men vad märkligt det kommer att kännas!

Fast jag tror att man fyller tiden utifrån hur mycket tid man har. Sedan kanske man tillåter sig sjäv att bara vara mer än man gör nu. Inte för att man inte tillåter sig själv det nu, utan för att den tiden fylls med andras behov än sina egna.

Nu njuter jag av lugnet samtidigt som jag saknar att jag inte kan gå in och snusa på de små innan jag ska sova.... Får göra det ordentligt imorgon istället.

Uppdatering: Svågern fick en tuff natt - en av hans telningar fick kräksjukan som höll honom o sjuklingen vakna till kl 5, kl 6 vaknade mina minsta juveler.... Så det kan gå - det känns som att han har en innestående...

4 kommentarer:

KaosJenny sa...

Mm, man kan verkligen njuta när man är själv med en så där... och samtidigt tänka på allt man hade missat om man hade bara haft en... En-barnet brukar också njuta av att vara själv för en stund :-)

♥ mamman i huset ♥ sa...

Neeeeej. Man hade ju hoppats att en sådan enastående insats som svågern gjorde skulle ha belönats med friska barn som dessutom tog en sovmorgon.

Imponerande av honom var det i alla fall!

åsagåsa sa...

Härligt, men hur blir det när era tre får kräksjukan samtidigt, och svågern med + hans resterande skara??? Då kanske ni kan ge tillbaka ett handtag... iallafall att tvätta lite lakan...
LYCKA TILL! Eller TA I TRÄ kanske är bättre...

Pia sa...

KJ: Man borde bli bättre på att njuta med en i taget... Bättring!

MiH: Imponerande var ordet. Och Otur...

åsagåsa: Vet du - alla andra klarade sig, HURRA!! Vi var sedan så snälla att vi tog hand om äldsta, lugnaste kusinen som sov över här... Fast han blev ju iallafall med ett barn mindre =)