torsdag, april 15, 2010

Outfit

Ja, det är inte Dagens Outfit utan förrgårdagens Outfit.

Vi var på Stora Mataffären och handlade och passade på att besöka nyöppnade klädaffären intill.

Tanken var att kanske hitta några kläder som passar små damer när vi ska åka på vår planerade tripp till Solen i mitten av maj. Som t-shirts, korta tights/shorts och praktiska kjolar/klänningar som tål lek, bus och smuts.

Hm, det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Ut ur affären går vi istället med 2 st finklänningar som tydligen ska användas på färskaste lill-kusinens dop i juli. På mataffären hittade vi även snygga vita skor på extrapris.

Ja, vad säger man?

Jo, att det tydligen går att överatala den här mamman ganska snabbt att det man behöver mest av allt just nu är en festlig klänning att ha på ett dop som ligger 3 månader bort.

Och att damerna utvecklat en helt annan känsla för kläder än mamman. Och det är nog inte så dumt. Snygga blev de iallafall - frågan är ju bara hur vit den vita klänningen kommer att vara i juli?

Annars då? Jo, här har nu det förkylningsvirus som Vårdcentralen övertalade mig om att jag hade i måndags utvecklat sig till rejäl bihåleinflammation - så här knapras nu penicillin och hoppas att det äntligen ska bli en frisk Pia.

Sen fascineras vi över Vulkan-Askan som omkullkastar hela infrastrukturen - Vilka Naturkrafter!

5 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Jo man säger så här: Vråltjusiga tjejer som nog har en lite mer feminin klädsmak än sin mor...

Och sedan säger man så här: Typiskt att det uppstår krångel med naturkrafter och flyg nu när vi för en gångs skull ska ut och flyga. Typiskt...

Annars laddar vi inför helgens tävlingar och hoppas att det går bra för killarna, och tjejerna.

Anonym sa...

Men va 17? Var det bihålorna ändå?? Ja jag säger då det.../ Jecca

Jonna sa...

Det var mig allt två tjusiga små flickor. Och det är ju bra att vara ute i god tid =).

Kram

Anonym sa...

Klänningarna blir perfekt också när ni kommer till solen i maj! Ni ska ju bo på fint hotell!

M&M i M-fred

Pia sa...

mamman i huset: Kanske liite mer feminin ;-) Och OJ vilka snabba norrmän som besöker oss i Kiruna nu! Men de kämpar på bra våra grabbar =)

Jecca: Japp - och inte verkar penicillinet så snabbt heller. Aj,aj, aj vad det har varit synd om mig idag, jag glömde ta med mig Alvedon =(

Jonna: =) Visst är de snygga! Och tur att det finns NÅGRA i familjen som har framförhållning ;-)

M&M: Precis! Fast vi har börjat ställa in oss på att vulkanen ser till att det inte blir någon resa - eller så kankse man har så tur så man kommer DIT iallafall o sen får enn LÅÅÅÅÅNG semester ;-)