lördag, april 10, 2010

Nya Träningsmål!

Plupps senaste månad har varit (och är) väldigt förkyld - så det har inte kännts så aktuellt att tänka på nya roliga träningsmål. Snarare har tankarna mer fokuserat på att försöka få in ngn luft alls genom den ständigt totaltäppta näsan eller försöka kommunicera med en röstlös röst.

Maken har haft en plan.

En plan på nästa års långlopp. Två stycken - det har vi varit överens om länge.

Birkebeiner i slutet av mars - det har vi också varit överens om sedan ett bra tag (revansch!)

Men sedan var det det andra loppet. Makens plan var att det skulle vara Transjurasienne i mitten av februari- ett fristilslopp i Frankrike på 76 km. Jag har varit "halvpå". Jag är en klassisk åkare, min skejt-teknik har mycket att önska - och 76 km är långt med en teknik man inte riktigt behärskar. Men jag har sett det som en utmaning. Om jag börjar att slipa på tekniken NU och sedan kör vartannat pass skejt fram till Dagen D så ska det nog gå. Men jag har inte varit HELT övertygad.

Ikväll tog vi ett omtag i vår långtidsplanering.

Transjurasienne skjuts på framtiden (den här damen behöver nog något års skejt-träning till på sig för att känna att ska bli riktigt kul med 76 km skejt - och det är väl kul det ska vara?!).

Nytt "andralopp" för 2011 blir - Tartu Marathon i Estland i slutet av februari! 63 km klassiskt, med en hel del backar - perfekt uppladdning för Birken!

NU är vi laddade igen, NU käns det riktigt KUL! (Jag blir så peppad av långtidsplaner, har jag kommit på!)

Men innan nästa långlopps-säsong har vi en massa annat kul! Orientering, med en flera tävlingar inplanerade (kul!), cykelträning, träning på fjället, rullskidåkning och kanske Lidingöloppet!

Nu gäller det bara att bli av med nästäppan, få tillbaks den normala rösten och börja träna!

3 kommentarer:

run annika run sa...

Va kul det låter! Kanske en alpmara i Davos också (löpning9!? Vi har gjort den och det var en upplevelse (men jag gör aldrig om det!).

Fortfarande förkylt här! Lät som om ungarna fått omtag på förkylningen i natt. skit.

Hur har du lagt in dom fina korten på din förstasida (under bloggrubriken?). Jag får bara dit en bild och en textrad? Brutalt otekniskt när det gäller sånt här. Endel har så fina typsnitt och bilder och text. Har ingen aning om hur man gör....?! Hoppsan. Nu la Karl en spya på mattan... . Hälsa maken!

Pia sa...

Alpmara lät ju kul!! Men jobbigt!! Fast det är ju det som är utmaningen också ;-) Jag har en häl som spökade för 2 år sedan, så mitt mål i sommar är att kunna utöka löppassen till riktiga långpass, det vågade jag inte förra sommaren.

Hoppsan,det låter som att ni har det ni gör med sjukdomarn nu, blä! Hoppas ni alla kryar på er, här är det riktigt seeegt, funderar på att uppsäka VC - kankse behöver jag penicillin?

Korten har jag trixat till i Paint, dvs klippt ihop dem till ett foto som jag sedan infogat. Det var några försök innan fotot fick den storleken (bredd, höjd) jag ville ha. Det är roligt att hålla på att trixa med Bloggen men det var ett tag sedan jag la någon energi på Layouten. Men jag tycker tiden för det bara blir mindre o mindre, eftersom vi nu har barn som är vakna hela vår vakna tid. Man vill ju liksom hinna träffa dem o inte bara sitta o hänga vid en dator... Men jag tar mig tid för lite Blogginägg iallafall, det är roligt att skriva!

Kiruna sa...

Låter jättekul. Maken vill ha med mig till Vålådalen på ett bergsmarathon men varför gå över ån efter vatten, dvs. åka 90 mil till fjäll då vi har fjäll runt husknuten, så det får nog bli BAMM om jag överhuvudtaget orkar ett sånt till:)