onsdag, mars 28, 2007

Doris i Ernie

I morgon bitti är det "Doris i Ernie"-varning. Jag har nämligen just tvättat håret och eftersom jag inte gillar att torka det med hårtork så kommer jag att lägga mig med fuktigt hår - vilket innebär att håret förmodligen imorgon har antagit formen a´la "Doris i Ernie"-hår, dvs ett uppåtstående snett lutande hårburr. Så kan man ju inte gå till jobbet, så jag lär väl måsta lägga lite tid på det i morgon bitti...

Jag nämde detta om "Doris i Ernie"-syndromet i samband med kvällsduschar till en killkompis en gång. En tid därefter berättade han att hans färska flickvän inte alls tyckte det var roligt när han frågade om det var för att slippa "Doris i Ernie"-hår som hon alltid torkade håret så noga efter hårtvätten innan hon la sig på kvällen. Det höll inte så länge med den flickvännen, men jag hoppas att det inte berodde på Doris i Ernie.

Inga kommentarer: