torsdag, mars 01, 2007

Hockeykväll på O´Learys

Igår var jag ut och åt middag med mina 2 systrar. Vi hade tänkt oss en lugn och mysig middag med god mat, lite vin och en massa prat.

Det finns inte ett enormt utbud av restauranger här och vi ville gå någonstans där det var en del folk i farten, så vi bestämde oss för att gå på O´Learys.

Med tanke på vad vår intention för kvällen var, så var det INTE ett smart drag. Man går inte på Hockeykväll på O´Learys när Luleå möter Frölunda för att ÄTA och PRATA. Man bokar defintitivt inte bord i god tid innan, för då hamnar man NÄRMAST den största TV-skärmen (för det är ju därför man går på O´Learys en onsdagkväll, för att se på TV, har vi nu lärt oss).

Så helt omringade av halvfulla och helfulla Lule-fans försökte vi föra någon slags konversation samtidigt som de som inte såg på hockey (förmodligen var för fulla för att se något) istället försökte pocka på vår uppmärksamhet eftersom vi var de enda kvinnliga inslagen i hela lokalen.

Det är lugnare vid en middag med tvillingarna Bus och deras brorsor kan jag säga.

Men kul hade vi :-D!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vad fel det kan bli! Bor ni nära varann eller var dom och hälsade på? Syrran kanske drar söderut och hamnar närmare mig, jag hoppas det, syrror är bra.

Jonna sa...

Pi,du är utmanad.
Kolla in min blogg så får du veta mer.

Kram Jonna

Tvillingmamma Lotta sa...

Hahaha!

Du har förresten blivit utmanad!
Läs min blogg för mer info!

Jonna har visst gett sig den på att hinna före mig överallt! ;-)

Pia sa...

annapanna: Alla vi tre systrar bor i samma stad nu, det är inte så dumt. Det är bara brorsan som fortfarande är på rymmen,och han verkar styra kosan ännu längre bort istf hemåt - men man kan kanske förstå honom - tre tjatiga syrror är inte det lättaste att tas med.

Pia sa...

Jonna o Lotta - jag har antagit er utmaning!