lördag, mars 08, 2008

En annorlunda upplevelse

Igår kväll gjorde jag något jag ALDRIG trodde jag skulle göra. Jag var på Melodifestivalen - live! Jaja, Genrepet då - men ändå. Jag och 8-åriga Schlager-Trulle insöp Schlager-Yra tillsammans med syrran och henne kompis och en massa andra Kiruna-bor (men lite synd var det att så många stolar gapade tomma, trots att det varit fullt länge?!).

Det var en riktig Happening, faktiskt riktigt kul. Rätt fascinerande att se hur allt fungerar runt omkring, hur kameramännen jobbar - och Luuk är ju alltid Luuk :-D. Och det viktigaste av allt - Trulle gick däreifrån med ett STORT leende på läpparna - även om Ola i den fejkade tävlingen inte gick vidare.

Och Kiruna kommer att visa upp sig från sin allra bästa sida ikväll, det har varit strålande väder under veckan (förutom en riktig snöfallsdag) så många vackra sol- och snöbilder kommer ni att se.

Men ikväll får Melodifestivalen klara sig utan oss live - vi åker till Björkis snart för vårens traditionella Taco-helg. Och skidåkning såklart!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter jättekul att vara på melodifestivalen! Ok, även om det bara är genrep, men så mycket skiljer det väl inte från live? Människorna är ju desamma.