lördag, mars 15, 2008

Träningsplaneringen går åt skogen, som vanligt

Hm, det börjar likna ett skämt det här med min träning... Något fel är det ju, jag lyckas max vara frisk 2 veckor på raken, sen är det kört igen. I veckan har det börjat kännas riktigt bra i kroppen, så i onsdags började jag våga se fram emot långloppet jag vill åka 30 mars.

Men såklart, i torsdags började jag känna mig småhängig igen, lite svullen i halsen o trött. Ingen riktig förkylning har brutit ut än, så jag har försökt kurera mig med sömn. Inatt har jag sovit 11 timmar (!) och nu känns det faktiskt som hopp om livet. Jag ska ut och glida lugnt med grabbarna idag och hoppas att det fortsätter att gå åt rätt håll så jag kan ta ett lätt träningspass imorgon.

Målet har varit två riktigt långa pass i helgen, men det är ju bara att glömma.

Jag kanske är allergisk mot tävlingar? Så fort det börjar närma sig så blir jag sjuk. Men det tror jag inte på för jag älskar att tävla, har alltid gjort. Jag har i och för sig alltid haft lätt att få ont i halsen, men på den gamla goda tiden så lyckades jag ju hålla mig såpass frisk att jag ju tränade o tävlade frekvent. Egentligen vet jag nog orsaken, hela jag är rätt nerkörd nu pga jobbet och konstant lite för lite sömn. Det får bli ändring på det.

Här är iallafall fantastiskt vackert väder! Vi har en skön hemma helg, ska vara ute en del i friska luften och städa i kaoshuset.

Ha en bra helg!

Inga kommentarer: