lördag, mars 29, 2008

Piller!

Egentligen är jag ju inte mycket för piller o medicin - men jag har just insett att mitt dagliga piller- intag nuförtiden börjar likna en gamlings på ålderdomshemmet... I mitt piller-skafferi finns nu:
  • Aktiv Vitamineral (alltid bra med vitamin-tillskott på vintern...)
  • Vitlökskapslar (kanske biter det på förkylningen...)
  • Esberitox (Naturläkemedel, som lindrar förkylningssymptom)
  • Sinova Fortre (Naturläkemedel för lindring av symtom i näsan o dess bihålor vid förkylning)
  • C-vitamin-brus (Jag försöker C-vitamin-bomba mig, så jag kompletterar apelsinerna med lite piller...)
  • Bio-Marin (Fiskolja - ett MÅSTE om jag ska få bort mina hälproblem enl syrran, hennes hälseneproblem försvann tack vare fiskolja - hm...)

Enligt syster så saknas det dessutom en sak i mitt piller-lager, för att jag ska få bukt med förkylningarna: ANTIOXIDANTER!

Jaa, vad säger man... Jag kan nog kasta hela skiten och trycka i mig ännu mer frukt och grönsaker istället - men det har kanske någon slags placeboeffekt..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har missat en som gör en PIGG!! Och det fungerar: B-kombin forte, finns på apoteket. Fick tips av min HÅRFRISSA (...)! Fast det var inte så konstigt, jag tappade mycket hår och fick detta tips, men samtidigt så blev jag piggare när jag åt dem och då läste jag på att de är bra för att man ska kunna ta upp ANDRA vitaminer! Alltså en sorts katalysator. Prova dem! Kram.

Pia sa...

Men - det pillret måste jag också testa!!

Nu har jag hållt mig frisk i en vecka, men har just varit på en 2-dagars-kurs där ALLA var förkylda... Men jag tror mitt rullande i snön efter bastun tog död på alla baciller ;-)