söndag, mars 30, 2008

Trådlöst, GAAHH!!!!

Vi försöker installera trådlöst nätverk härhemma. Det går helt åt helsicke. På vår bärbara lyckas vi inte ens hitta det trådlösa nätverket. På pojkarnas stationära hittar datorn åtminstone nätverket, men där har vi hittills inte haft internet - så då krånglar det när vi ska försöka fixa till det.

Varför ska det vara så svårt?? Man tycker att två civilingenjörer skulle ha nog hjärnceller för att fixa detta - men inte då.

Så nu sitter jag här uppkopplad via kabel, och grabbarna är fortfarande utan internet.

Några smarta tips?

2 kommentarer:

Anonym sa...

En kollega till mig blev lika galen. När han köpte grejerna (trådlös sak rakt in i telejacket med flera antenner + CD med installationsprogram) sa försäljaren att det är JÄTTELÄTT, vem som helst klarar det. Men inte min kollega. Inte förrän han tog hjälp av en som gjort det förr. Det var tydligen väldigt, väldigt viktigt att man gjorde saker och ting i rätt ordning! Och faktiskt så såg min kollega att det stod i vilken ordning man skulle göra saker och ting i någon instruktion som var ganska finstilt och på engelska, som han inte hade orkat läsa i förväg. Eller kanske inte ens hade sett. Så mitt tips är att göra saker i rätt ordning. Haha! Jättebra tips va? I know. Lycka till! Det finns inget mer frustrerande än krånglande datorer.

Pia sa...

Skönt att höra att det finns fler data-idioter!

Okej, när vi orkar ta tag i detta igen ska vi öra saker i rätt ordning ;-)

Eller ta hit vår granne it-konsulten...