fredag, juli 11, 2008

Inte direkt några som går i bräschen

Vi brukar inte vara först med så mycket. Snarare är jag/vi nog en såna där som håller emot så länge det går. Men, hör och häpna - senaste veckorna har vi inhandlat:
  • Studsmatta (MED nät och förbjudet att hoppa fler än två)

  • Mobiltelefon till nyblivna 12-åringen (inte behöver väl barn mobil??!)

  • Foppa-tofflor till tjejerna- eller Hoppa-tofflor som de envisas att kalla dem (Jag kan bli smått allergisk över allt som ALLA ska ha, Foppa-tofflor är en sån sak - men, va då, om de nu så gärna vill ha Hoppa-tofflor istf nya sandaler, varför inte...)
Så nu står de små Hoppa-tofflorna parkerade framför studsmattan och Storebror går omkring och lyssnar på sin mobil-mp3. Och inte blev världen varken sämre eller bättre för det. Snarare bättre, för det är ju riktigt kul att hoppa studsmatta. Även för 42-åriga tanter, men vad dizzy man blir, har det med åldern att göra kanske? Ungarna verkar ju inte bli yra iallafall.

9 kommentarer:

Anonym sa...

;-), känner igen mig!
Här blev det Foppa-tofflor till 6 åringen förra veckan efter mycket tjat. Men ett par plagiat som belöning för att hon lärt sig simma kändes ändå ok.
Studsmatta är på gång här fast vi tycker de är hemskt fula, men det är himla kul, och bra träning att hoppa har jag och maken kommit på så nu är det bara en tidsfråga innan vi sällar oss till mängden ;-).
/ Compuwiz

Pia sa...

Men - vi var inte sist med studsmatta då iallafall :-D

Nu är tjejerna ute och studsar i pyjamas. A kom på att vi skulle haft den när de var kring året, då hade vi inte behövt bygga den där stora lekhagen vi satte ihop (4x4 m), vi hade bara behövt sätta dem i studsmattan, det är ju precis som en bur, haha!

Tvillingmamma Lotta sa...

Hahaha - ni hänger verkligen med i trenderna!
(Det andra har vi sen länge, men en studsmatta kommer aldrig på fråga här).

kram

Marie sa...

Känner igen 2 av 3 =)
Studsmattan inhandlades i början av sommaren och även hos oss står där allt som oftast 2 par neronfärgade Hoppa-tofflor (som också Julia kallar dem) parkerade. Vi har dock inget nät ännu, ska köpas när vi kommer hem från semestern!
//Marie med Saga och Julia som just nu befinner sig i myggrika Tjautjas, strax norr om Gällivare

Pia sa...

Lotta: Så sa jag också om studsmatta ända till i år, haha!

Marie: jaså, ni har också Hoppa-tofflor :-D

Jag har förresten en fd jobbarkompis som bor i Tjautjas, enligt honom jordens mittpunkt, typ ;-)

Marie sa...

Ja, nog är det världens mittpunkt här =) Kika in i min blogg så får du se stugan som vi bygger!

Men du måste ju säga vad han i Tjautjas heter, så ska jag fråga Hasses släktingar här om de vet vem det är =) Alla känner alla här i byn ju ;-) Du kan ju skriva ett pm på BoS om du inte vill skriva ut det här!

//Marie

Tvillingmamma Lotta sa...

Haha, ja vi får väl se då! ;-)
Här heter de förresten Soppa-tofflor!

Jag har utmanat dig i min blogg!

♥ mamman i huset ♥ sa...

Oj, vad roligt! Man kan stå emot "nymodigheter" länge, men inte för alltid. Vi kämpar emot när det gäller fler än 3 tv-kanaler... och att gå till frisören så där tokmycket som många gör. Alla väljer sina stenåldersvanor...

Kolla in min blogg! Du känner mig!
Glad sommar!

Pia sa...

Hej Mamman i huset... Ja, nu vet jag vem du är :-)

Kul att du hittat hit!