torsdag, juli 17, 2008

Sune, Håkan Bråkan och deras mamma

Vi är inne i en Sune och Håkan Bråkan period här hemma. Det är jag och 9-åriga T som håller på att skratta ihjäl oss vid kvällsläsningen. Sune och Håkan är som en blandning mellan våra grabbar. Och det värsta av allt - jag är som deras mamma! Igår hade jag precis fått ett martyr-utbrott på T innan vi skulle läsa (ja, jag orkar inte ta alla detaljer, men jag hade alltså dammsugit hans rum sent på kvällen och fick någon kommentar om attt jag stökat till hans skrivbord :-O JAG, stöka till HANS skrivbord - när jag bara plockat runt lite bland grejjerna för att kunna damma av det!! Så jag martyrade mig lite- inget jag är stolt över, men så blir det ibland :-D)

Iallafall så var jag inte på kanonhumör när jag skulle läsa gonatt-saga - men efter 1 min med Sune och hans mamma så bubblade vi av skratt båda två. Och Sunes mamma fick också ett utbrott för att Sune sa att hon inte var någon bull-mamma. Storebror A hade kommit in och lyssnat (klart man måste se vad som händer när det gapskrattas kl 11 på kvällen i lillebrors rum) och han utbrast rått: Men hon är ju precis som DU mamma!! Hm, jag kanske inte är någon riktig bull-mamma, men ibland så gör jag faktiskt bullar ;-) Och goda blir de!

Fast jag tycker Sunes mamma är rätt så kul, så det är kanske inte så tokigt att vara som henne. Hellre det än att vara som Sunes klantiga pappa Rudolf.

Inga kommentarer: