torsdag, juli 17, 2008

Vi går och fiskar...

Igårkväll gjorde vi något som vi i princip aldrig gör. Vi åkte och fiskade - passade på när vi inte hade några småtjejer hemma som borde isäng i någolunda tid.

Jag nästan skäms över att vi så sällan (dvs aldrig) fiskar. Det är väl något som borde höra till de obligatoriska aktiviteterna när man bor häruppe. Pimplar gör vi absolut aldrig, fiskar i havet i Norge gör vi kanske 1-2 ggr/år och fiskar med kastspö på sommaren blir alltså heller nästan aldrig av. FAST jag egentligen tycker att det är rätt kul, rogivande på någpt sätt.

Så, igår samlade jag ihop de äldre delarna av familjen, packade en ryggsäck med korv, saft och kaffethermos (och fiskegrejer förstås), och så for vi till Nukutus-sjöarna.

Jag fiskade intensivt i ett par timmar (därav inga foton från fiskefänget, fotografen hade inte tid.). Pojkarna fiskade inte så intensivt i ca 30 min. Pappa A fiskade sporadiskt mellan eldandet och korvgrillningen.

Inte ett napp. Det mest upphetsande var när jag fastnade i någon växt och trodde det var ett napp. Men bara den spänningen gör ju att man riktigt kan känna hur kul det är att få napp på riktigt. Så detta gav ändå mersmak, nu ska vi ut fler gånger.

Fast pojkarna tyckte det var jättemysigt även utan fiskelycka, och vi med. Vi avslutade vår utflykt med en sväng upp till Luossatoppen, där passade vi på att titta på grunden till det nya hotellet som ska byggas däruppe, oj, vad högt upp de kommer att bo gästerna där. Och vilken utsikt.

Och visst kan väl vindsnurror vara riktigt vackra?


En vy över vår speciella stad, i midnattsolens sken (okej, kl var bara 22).
När vi väl kommit hem fick jag städ-dille, och dammsög de yngre barnens rum. Före fisketuren hade jag varit ute och sprungit intervaller och före det en dag på jobbet. Oj, vad jag hann med igår, när jag tänker efter. Nästan lite väl överdrivet, iallafall den där städningen, haha!

Inga kommentarer: