fredag, juli 11, 2008

Okej, jag erkänner...

...att just nu tycker jag att Kiruna är pest. Just nu har jag glömt alla fantastiska långpass på skidor i perfekt före, alla fina vårvinterdagar i fjällen- nu vill jag ha SOMMAR!! NU!!!

Jag vill ha varma kvällar, soliga uteluncher och eftermiddagar på utebadet.

Jag vill inte ha +6 grader och duggregn när jag cyklar till jobbet, inte blåsigt, mulet och +10 grader när vi ska grilla och inte blommor som håller på att frysa bort.

Faktiskt är det första gångenpå flera år som jag idag funderade över alternativet att flytta tillbaks till Sundsvall. Där har de iallafall bättre sommar, även om det kaske varit lite knapert även där i år?

Fast i september har jag glömt dessa dystra tankar, i november ler jag åter i mjugg över er stackare som bor i en regnig, blåsig och isig värld medan vi har tjockt med vit, fin snö och perfekta skidspår och i mars är jag salig över vår fina vårvinter.

Men just nu måste jag bara få tycka lite synd om oss. (Även om vi som haft en vecka på Sardinien egentligen inte ska klaga.) För så här eländigt brukar det faktiskt inte vara.

Snart måste värmen komma, efter regn kommer solsken och nu kan det bara bli bättre. För värre kan det ju inte bli.

1 kommentar:

Pia sa...

NU är det bättre :-) 18 grader och halvklart, helt ok jämförelsevis.