måndag, juli 14, 2008

Stenbacken kl 06.55

I gårkväll skjutsade jag upp de minsta monstren till Abisko för 5 dagar utan mor och far hos mormor och morfar. (Eller så länge de står ut, mormor och morfar alltså, haha...)

I morse åkte jag tillbaka till stan, och det var en så fin morgon.
Jag var helt enkelt tvungen och stanna bilen och ta några stämningsfyllda bilder över ett spegelblankt Torneträsk. Det är så mysigt att köra bil på morgonen.Ikväll har vi alltså varit små-tjejs-fria. Då passade vi på att sticka ut och cykelträna tillsammans, jag och min träningstokiga man. Rätt mysigt och väldigt jobbigt. Mycket irriterande med en vältränad karl som cyklar stora cirklar runt en när man försöker ta sig upp för sega, tunga uppförsbackar (eftersom han ju måste vänta in sina trötta fru)... Men mest trevligt. Om ett par år, när småmonstren kan vara hemma själva en stund med brorsorna, kan vi träna ihop igen - kul!

Inga kommentarer: