torsdag, juli 24, 2008

Klantmamman

Nej, jag är ju ingen klantpappa som Sune och Håkan-Bråkans pappa, men idag har jag varit en klantmamma :-O

Vi har varit ner på stan, jag och barnen, och följande lyckades jag med:

* När vi var och fikade och jag skulle dela ut fikabrödet till barnen var jag lite "rolig" och rimmade. När 9-åringen skulle få sin bulle så sa jag högt och tydligt "Och här kommer din Bulle-B*lle" (Ja, ni förstår nog vad jag sa). Inte det värsta man kan säga förvisso, men kanske inte helt passande på ett utekafé tillsammans med sina barn, inför en massa andra fikande familjer. 12-åringen höll på att sjunka under bordet...

* När vi fikat klart och jag skulle ställa brickan i brickstället lyckades jag tappa ett glas på stenplattorna, tusen bitar varav hälften av dem över lilla S "Hoppla-toffle"-beklädda fot. Blodet flödade från små sår på foten, hm.... Pinsamt tyckte grabbarna, och inte blev det bättre av att det var 12-åringens kompis storasyster som fick röja upp efter mig (hon jobbar på kaféet). Tur att apoteket fanns nästgårds... (OBS, den lilla damen mår bra, glassplittret är borta och det var endast några ytliga men väl blödande sår)

På hemvägen sa 12-åriga A: Ja, idag har ju tjejerna skött sig riktigt bra på stan, men det var värre med dig mamma...

Väl hemma tog jag ut ett Corn-Flakes-paket upp och ner = hälften for ut på golvet till barnens förtjusning...

Man kan inte vara på topp alla dagar.

2 kommentarer:

Tvillingmamma Lotta sa...

*asg*

Det kunde likaväl vara jag...

kram!

Pia sa...

Skönt att höra att det finns fler klantar ;-)