tisdag, januari 13, 2009

Det ljusnar!

Inte bara för att solen börjat visa sig här i polartrakterna, utan också för att min förkylning håller på att släppa :-)

Det känns riktigt hoppfullt - jag känner mig så bra nu så jag tror att det kan bli ett lugnt träningspass inom några dagar. Jag är SÅ glad!

Annars så har jag (okej - VI) nu på kvällen fått ägna mig (oss) åt ett mindre roligt efterspel till min helkväll i köket igår:-O

Det har som blivit "nästan-stopp" i slasken... kan det vara små, små köttslamsor från köttkvarnen som fastnat på fel ställe i någon krök, kanske...

Rensband, propplösare, hinkar och allmän gegga - en perfekt avslutning på en helkväll som klassförälder i Lillebrors klass där vi myst i en grillkåta, åkt pulka och ätit korv.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, nostalgi! Den grillkåtan har man utnyttjat ett par gånger i egenskpa av klassförälder. Perfekt lokaliserad bredvid en av de bästa pulkabackarna!
Kötthistorien var rolig. Vi har erbjudits halva renar och halva älgar många gånger men jag har sett framför mig exakt det du beskriver så jag har tackat nej. Visst är jag klok? en släkting tog en halv älg och styckade den och lämnade resterna på balkongen för att åka med dem till sopsorteringen. Han glömde dem en vecka, åkte till Gällivare p åjobb och hade likstank på balkongen när han kom hem. Stackars grannar...
NÄ, jag inser mina begränsningar och köttidentifiering samt styckning är en sån.
Men det är säkert perfekt att ha ett förråd i frysen iallafall och säkerligen mycket biligare än thorneus fantastiskt goda renskav på stek.

♥ mamman i huset ♥ sa...

Ja, jag säger/skriver som Persilja: kötthistorian var rolig! Och som sagt kan jag sluta känna mig husmoderlig när jag gör egen müsli nu när jag vet att du gör egen köttfärs...

HJÄLP vad jobbigt med köttslamsrester i avloppet. Ni skulle ha haft en avfallsgris!

Tack för igår. Det var trevligt, om än lite rökigt... Men nu är kläderna tvättade och vädrade. :)

Ha det gott!

Pia sa...

Persilja: Hm, det verkar vara fler än vi som inte är proffs på styckning ;-) Får se om vi kan vara lika klok som er o inse vår begränsning nästa år, hehe - eller om vi glömt bort då...

mamman i huset: Ja, ibland förvånar jag alla inkl mig själv med min huslighet. Jag slår till när man minst anar det.

Och - Rökigt var ordet!

Kiruna sa...

Här får du en mammablogg-award av mig! Du skriver så roligt om din stora familj! Gå in på min blogg och hämta bilden!
www.livetikiruna.blogspot.com

♥ mamman i huset ♥ sa...

Jaha, inga tankar på semlor? Men här finns det semlebullar i frysen och om du bokar in en eftermiddag nästa vecka så bjuder jag och barnen dig och dina barn på varsin semla! :)

Pia sa...

mamman i huset: Vi är så gott som redan på väg ;-) Vi kommer gärna förbi ngn eftermiddag!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Nä vad TRIST med avloppet!

Men roligare att du är frisk igen, skönt!

Trevlig helg!

Kram från Eva