måndag, januari 05, 2009

Nu är den här!

Marcialonga-förkylningen, alltså. Precis 3 veckor innan vinterns stora happening, bryter den ut - den rejäla "ont-i-halsen-förkylningen". Ingen småsvidande eller småkraxig hals (ni vet en sån där förkylning som man ibland kan tro bara är hypokondrisk inbillning), nej en riktigt rejäl svullen hals och tungt huvud.

Den enda trösten är att maken också trillat dit, mohaha...

(Skadeglädjen är den enda sanna glädjen...)

Men tre veckor är ju iallafall tre veckor, så än finns det många dagar att hinna bli frisk på, iallfall exakt 20 idag.

5 kommentarer:

AnnaPanna sa...

Det här känner jag bestämt igen från förra året. Himla trist! Krya på dig/er!

Marie sa...

Skickar några zyx och krya-på-dig och hoppas det släpper innan det är dags att fara iväg!

http://www.zyxtablett.se/

Kram Marie

Pia sa...

Annapanna. Japp, jag tycker mig också känna igen det... Men jag tror nog vi ska krya på oss, så vi kan åka vårt lopp! Och det gäller att sätta allt i sitt sammanhang, det handlar ju bara om ett fritidsintresse, det är inget mer allvarligt än så - så om det skulle gå åt skogen kommer jag vara arg en kvart eller så, sedan nya friska tag igen.

Marie: Tack för tipset, här provar vi allt ;-)

♥ mamman i huset ♥ sa...

Bra att den kom nu! Då kommer ni att hinna bli friska och toppa formen tills det är dags! POSITIVT TÄNKANDE!

TÄNK POSITIVT TÄNK POSITIVT TÄNK POSITIVT TÄNK POSITIVT TÄNK POSITIVT

Pia sa...

mamman i huset:

Tack!! Det är det jag peppar mig med nu - positivt tänkande!!