söndag, januari 04, 2009

Konkurrens

Det är nuförtiden så hård konkurrens om våra två datorer att min spontana Blogg-tid minskats till minimum. På kvällarna, när de flesta små monster sover, finns tid - men det gäller ju att den tiden sammanfaller med skriv-inspiration. Och det verkar det inte gjort på sista tiden. Ikväll har jag istället färdigställt den foto-almanacka som var tänkt som julklapp till mor- o farföräldrar... Bättre sent än aldrig ;-)

Bovarna i dramat är våra två små Lilla My-kopior, som nu uppptäckt dataspelens underbara värld. De, tillsammans med Lillebror, går i skift på vår köksdator, hmmm...

Och även om de inte spelar några längre stunder, så gör de det oftast när jag har inspiration.

Måste köpa fler datorer, 2 st på 6 personer är tydligen för lite?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har tre på sex personer. Det är rätt lagom. Fast om sanningen ska fram har vi en på fyra samt två "privata". Maken och 14-åringen har egna, medan jag delar min med tre gulliganer.

Pia sa...

Ja, här är det nästan så att vi är 5 på en och storebror har sin egen. fast den är EG barnens, men pga platsbist står den i hans rum...Nej, en dator till får det bli.