onsdag, januari 28, 2009

Vi kom iväg - och i mål!

Efter en vecka fylld av magsjuke-hot (magsjukan härjade både på Dagis o skolan, huuu...) och hypokondri-anfall (jag hade både halsböld o vinterkräksjuka) kom vi till slut iväg.

Medan våra tre barnvakts-team hade barnvakts-stafett, tog vi flyget till München för vidare bilfärd till Val di Fiemme i Italien.

Som vanligt hade vi tur med vädret, det brukar vi ju ha.

I söndags gick startskottet för ett av träningsårets stora mål - Marcialonga! Och i mål kom vi, både jag och maken. En längre rapport ska jag försöka mig på en annan dag, men jag kan väl konstatera att av 7 mil så var minst 6 av dem stakning - och det var nog åtminstone ett par för många för mig som är bergsget. Varje uppförsbacke var till slut som en befrielse, SÅ skönt att få lite omväxling till stakandet.

Jag är inte helt nöjd med tiden, men den är helt ok. Jag hade en skamgräns på 5.30 och ett drömmål på under 5 timmar. 5.15 blev det och med tanke på min förkylda höst och januariförkylning så är jag ganska nöjd ändå. (Fast jag har ju ett minne som en fiskmås, så när jag åkte hade jag glömt att jag varit sjuk ;-)

Annars så bara njöt vi där nere, sol, skidåkning, god mat, gott vin och mycket sömn. Men OJ vad härligt att komma hem igen och träffa barnen idag efter jobbet, åååh vad jag saknade dem de sista dagarna! (En mer kaosartad dagishämtning än vanligt tog mig dock raskt tillbaka till verkligheten - den med arga små Lilla My-kopior och falukorv till middag, men det är inte så dumt det heller ;-)

6 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

I M P O N E R A D !

Härligt att nå mållinjen! Försökte spana under tv-sändningen men såg dig inte... ;) Däremot såg jag ditt namn i resultatlistan! Bra!

GIS-mormor sa...

Grattis, bra jobbat! Vad kul att du kom iväg och fick åka i år.

Anonym sa...

ÄR också imponerad. Jag vet inte ens vad det där marciaplonga eller vad det nu hette är. Eller var, du har ju lärt mig. Låter som mascarpone och det äter man ju....
Så jag är impad! Grattis!

Pia sa...

Va, såg du mig inte på TV?? Nej, förstås, jag var ju ett par timmar efter Hilde G, så TV-teamet kanske inte hade tid att vänta ;-)

Marciaplonga, mascarpone, haha! Ja men helt fel är det ju inte - det är VÄLDIGT gott att åka till Italien och åka Marcialonga, mums! Italiensk mat och italienskt vin, aaahhh...

♥ cloudberrie ♥ sa...

GRATTIS! Till en riktigt bra tid och väl stakat (eller hur jag ska säga ;) I år var det ju tom liiite grann från loppet på SVTs sportsändning, så jag spejade efter dig... tills jag kom på att jag vet ju inte hur du ser ut *fnissar*

Igår var vi till Haparanda där största dottern tävlade och idag var sambon till Råneå och tävlade. Så det "skidras" en massa här med, men inte lika långt ;)

KRAM från Eva

AnnaPanna sa...

Grattis att du lyckades genomföra loppet trots usla förberedelser!!!