onsdag, januari 07, 2009

Feber-dimma

I går var jag helt säker på att förkylningen nått sin kulmen och var på väg åt rätt håll - Pyttsan...

I natt har jag legat i feber-dimma - och OJ vad hemskt konstiga drömmar man får då :-O!!

Först drömde jag att jag åkte slalom utan skidor (på pjäxorna bara ;-) och flög över kanten på en transportväg och seglade ut över en brant full av stora stenar, där jag var på väg att krascha - då vaknade jag, puh!

Sedan blev jag inkallad till ett antal personalare på mitt gamla jobb som sa att de hört att jag när jag är på expeditioner brukar låta bärarna bära ALLT och vara väldigt egoistisk - så de var lite tveksamma till min personlighet... Och jag förstod ingenting och sa att jag istället brukar få höra att jag är för DÅLIG på att delegera och gör för mycket själv??!!

Herregud, vi behöver väl inte tyda de här drömarna, va?! Jag skyller på febern :-O

Idag är jag alltså hemma från jobbet, sov till 10 och tar det allmänt lugnt (fast fuskar lite med jobb-mailen..)

Och jag TÄNKER POSITIVT, TÄNKER POSITIVT, TÄNKER POSITIVT...

Det där med hur man ska tänka kan ju ses från två håll. Å ena sidan ska man tänka positivt, det är jag helt inne på - negativa tankar är ALDRIG bra.

Å andra sidan så kanske man ska förbereda sig på alternativet, så man inte blir så fruktansvärt besviken... Alltså, OM det här är en riktigt kass influensa som jag inte hinner repa mig från så jag kan åka Marcialonga - så vill jag liksom vara förberedd på det. Jag ska då åka ner och ha sköna dagar i Italienska Dolomiterna - och supporta min man (som förhoppningsvis kan åka.)

Och det är ju faktiskt hela 18 dagar kvar - så än så finns MÅNGA dagar kvar att både bli frisk på och att hinna träna några pass.

Jag TÄNKER POSITIVT, TÄNKER POSITIVT, TÄNKER POSITIVT!

(Och jag kan faktiskt se det komiska i att jag under de senste dagarna PROPPAT i mig diverse frukt, vitaminer, fiskolja, hälsokost-preparat mm - och bli bara hängigare och hängigare, haha...)

5 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Usch då! Men om du verkligen tänker sååååå positivt så är du nog redan frisk nästa vecka, och då ses vi i JVG-parken! :)

Emellan det där positiva tänkandet så måste du komma ihåg att vila. Var glad att du inte har en 1-åring hemma som är sur för att hon inte ammas längre. :( Surheten = nattskrik.

Pia sa...

Japp, Jvg-parken ses vi i oavsett - SÅ dålig är jag inte då! Och idag har jag ägnat mig åt att vila :-)

Jobbigt med sur 1-åring!! Vi har just nu nattvandrande snart 5-åringar, och det är inte heller det bästa för nattvilan - men det ligger långt ifrån sur 1-åring ;-)

Dessutom har jag kommit på att skratt och välbefinnande också snabbar på tillfrisknandet - så här ser vi bra och roliga filmer och lyssnar på bra musik :-) Mys med gosiga småtjejer i soffan tror jag också bidrar (och det gäller ju att njuta medan småmonstrena är på myshumör...)

♥ cloudberrie ♥ sa...

Usch för dessa segdragna förkylningar. Jag håller alla tummar & tår jag kan att du ska krya på dig snabbt!

KRAM från Eva

Anonym sa...

Va tråkigt att du också åkte på den där hemska förkylningen, har själv haft den och låg en vecka (kom mig inte upp från sängen), men visst hinner du bli frisk... sova är bästa meddin ; ))

Kul att läsa din blogg, känner igen mig, monsterungar och monstermamman ; ) och ett ständigt städande men man får höra roliga historier om sig själv av ungarna när de blivit stora, ha förtröstan ; )

Krya på dig

Pia sa...

Anki:
Skönt att du är frisk nu! Jag försöker vara så otroligt klok nu, så jag tog ledigt efter lunch idag (ingen feber=var på jobbet idag :-)och har gått hem o vilat en timme innan jag ska hämta tjejerna!

Hm, jag bävar mest för vilka historier barnen kommer att berätta om mig när de blir större, haha...