lördag, oktober 17, 2009

En gång är ingen gång

...men TVÅ gåner är en vana.

Jag har kanske lagt mig till med en VANA - jag har börjat på Core (rygg- och magträning)!

Jag måste TVINGA dit mig, för jag tycker att det är TRÅKIGT. Tråkigt att träna inne, tråkigt att ligga på samma plätt och köra övningar - men det sista beror nog på att jag tycker att det är så jobbigt. När jag tänker efter så var det inte lika tråkigt andra gången.

Jag har alltså varit på Core två gånger. Jag har också insett att mina mag- och ryggmuskler är obefintliga, så det är nog bara att hålla i och göra det till en vana en gång i veckan även i framtiden.

Och målet är att komma över tråkighets-känslan. Jag kombinerar det med löpning till och från så känns det lite roligare.

Fast nog är det skönare att träna ute?

(Jag går till det ställe där jag tidigare försökte få reda på vad det kostade att köpa enstaka pass, just för att gå på Core - men misslyckades... NU betalar min arbetsgivare så då har jag tydligen glömt att just DÄR tänkte jag inte träna ;-)

7 kommentarer:

Kiruna sa...

Håller med. Oerhört tråkigt att ligga på ett golv och pusta. Mycket roligare att vara i skogen eller på ett fjäll. Men jag har också börjat styrketräna, det behövs...

Pia sa...

Jo det är ju det - att det behövs. Annars hade jag aldrig legat där och pustat på golvet. Skönt att höra att man inte är ensam att längta ut i friska luften. Tänk att springa på löpband inne... då ska det har varit 30 grader minus i många veckor för att man ska vara så desperat ;-)

Nemi sa...

Vad duktig du är! Tror att det är ett väldigt bra komplement till löpträning. Jag skulle också (verkligen) behövt den sortens träning för att stärka rygg och mage. Någon gång kanske det blir vana även för mig...

Pia sa...

Nemi: Nja, duktig är nog inte ngt jag förkippar med mig o styrketräning ;-) Fast, ok, lite duktig är jag nog allt som iallafall kommit så långt att jag skaffat kort på gymet o gått dit TVÅ hela gånger. Det är ju faktiskt duktigt nät jag tänker efter.

Pia sa...

Fast jag måste fakiskt erkänna att idag, den tredje gången, var det faktiskt ännu mindre tråkigt... Kanske blir det snart riktigt KUL!!

Anonym sa...

Så det kan gå.

Gå på carinas pass, jag tycker hon är suverän. Jag hatade core innan jag började på hennes pass. Efter corepasset sprang jag på band eller ute.
/Y

Pia sa...

Y: Det var fakiskt på C:s pass som det började kännas lite roligare, kankse ett tips att fortsätta gå hos henne då!

Hoppas allt är bra med dig!!

/Pia