tisdag, oktober 20, 2009

Inga nya friska tag

Det var nu vi skulle ta nya friska tag och operera några små (stora) halsmandlar.

Efter att den lilla damen hållit sig frisk och osnorig i en vecka meddelade hon tidigt i morse att hon hade lite ont i halsen. Några små nysningar och lite snörvel senare insåg mamman att det bara fanns en sak att göra:

Ringa och avboka onsdagens operationstid.

Nu ikväll verkar hon inte allt för krasslig, hm... Men avbokat är avbokat och jag intalar mig att det var rätt beslut. Om inte annat så är det inte så mkt att göra åt det nu, mer än att invänta nästa operationstid.

Och glädja sig åt att den kvarvarande veckan nu, som genom ett trollslag, innebär 3 helt mötesfria arbetsdagar :-) (om inte damen blir riktigt sjuk förstås).

Frågan är nu bara hur vi ska lyckas hålla oss friska vid nästa operationstid? Det känns som en nästan omöjlig uppgift.

2 kommentarer:

KaosJenny sa...

Tids nog blir hon säkert orererad och så länge kan du njuta av dina mötesfria dagar ;-) Kram

Pia sa...

ja, det är jag helt övertygad om - tids nog ska vi nog lyckas med den lilla operationen.

Och på de mötesfria dagarna har jag lyckats boka in några - möten ;-) Tänka sig! Mitt jobb består tydligen av möten och mailhantering. Mkt produktivt, haha!