fredag, oktober 09, 2009

Ett tips

Om ni tar 6 påsar fulla med dagispyssel, sorterar innehållet i tre högar: skräphög, spara-hög till flicka nr 1 och spara-hög till flicka nr 2 - lämna då inte framme skräphögen i en papperspåse i vardagsrummet och de övriga högarna på golvet.

För när ägarinnorna till pysslet vaknar så har de inte samma åsikt som du om vad som hör hemma i skräphögen.


Får de dessutom rumstrera fritt medan mamman gått till jobbet och pappan sover - då blir det lite rörigt.

Sedan verkar det som att åtminstone en av damerna ärvt mammans Memory-talang. Mamman är alltså mästare på Memory i Palatset av Röra.

Lilla Damen kunde nämligen på en fråga angående de saknade Portfolierna direkt visa var de var. Jag tror mammans Memory-förmåga mattats av lite.

7 kommentarer:

Tvillingmamma Lotta sa...

*fniss*

Anders Jacobsson sa...

Va?? UPP med pappan! Kram

Anders Jacobsson sa...

Va?? UPP med pappan! Kram

♥ cloudberrie ♥ sa...

Känner igen det där :)

Trevlig helg!

KRAM från Eva

♥ mamman i huset ♥ sa...

Städa/rensa med EN 5-åring är svårt, så att göra det med TVÅ tror jag är helt omöjligt...

Snacka om att det blir en kamp med att försvara "sina" papper och alster.

Trevlig helg önskar jag som ÄNTLIGEN börjar känna mig frisk!

Anonym sa...

.-D

KaosJenny sa...

Ha Ha Ha, underbart... Lillebror i Stökriket gråter när vi kastar tomma joúiceförpackningar o dyl. För honom finns det INGENTING som är skräp. Gissa om vi smygkastar;-) Jag känner igen mig Kram