måndag, december 11, 2006

Besviken

Ikväll fick vi ett tråkigt samtal. Det var T:s kompis mamma som ringde och berättade att T, hennes pojke och en pojke till varit dumma med en pojke i skolan. Riktigt dumma :-(...

Enda ljuspunkten är att T berättade precis vad som hänt, utan försköningar. Hans kompis hade urskuldat sig med att pojken de slagit hade kastat snöklumpar på dem först tillsammans med några andra barn. Men så var det inte. De hade bara blivit så irriterade på honom för att han alltid vill att de ska jaga honom...

Vi har ringt upp pojken. Jag har pratat med hans pappa. T har pratat med pojken och bett om ursäkt. Vi har pratat länge om vad han gjort och varför det var så fel och dumt. Han fick lägga sig tidigt utan kvällsmat eller godnattläsning. Kompis-förbud hela veckan. I morgon ska han själv be om ursäkt en gång till i skolan (hans egen idé).

Det var en riktigt ynklig liten pojke med ruskigt dåligt samvete som somnade ikväll.

Undrar om vi agerade rätt? Men vi reagerade och agerade iallafall.

Usch, vad jag känner mig besviken på lille T just nu.

2 kommentarer:

Tvillingmamma Lotta sa...

Isch...
Jobbigt för er alla...

Förhoppningsvis var det första och enda gången.
Och ja, ni gör helt rätt som markerar att det INTE var okej!

Kram

Anonym sa...

Hej!
Jag är helt övertygad om att ni gjorde rätt med T, ni är alltid så balanserade. Men jag förstår att det måste vara jobbigt. Tyvärr så kommer nog alla föräldrar att någon gång behöva hantera en sådan situation.

Vi har haft semester (Gran Canaria) för 1,5 veckor sedan så det har varit lite hektiskt. Men nu har jag kollat igenom din blogg och det är jättekul att läsa om er!

Kram från M&M