lördag, december 09, 2006

Intryck från en tjänsteresa

Vi bor i ett långt land... Jag har varit i Halmstad o Göteborg to-fre. Vi flög kl 6 hemifrån och åt lunch kl 12 i Halmstad! Så även om landet är långt, så är det inte längre än så - att lunchen kan intas 200 mil söderut.

Några reflektioner från min trip...

Vintern gör sig bäst snötäckt
Gröna ängar och gräsmattor , +10 grader, blåst och hällregn... Nej, hur mörkt det än blir häruppe så föredrar jag vårt 60 cm tjocka snötäcke, rimfrost i träden och fina skidpår. Även om vi får skotta och skotta och skotta... Och inte känns det ljusare i Göteborg på vintern. I love snow!

7-rätters-middag med Stora Vinpaketet
på en av Göteborgs godaste restauranger gör en mätt, glad, surrig och... bakis dagen efter, fy...

Synen på otrohet
bland mina 5 bordskavaljerer gör en mörkrädd :-O... Det blev en mkt intressant diskussion om otrohet och jag blev alldeles mörkrädd när jag insåg att 4 av 5 herrar i åldrarna 35-60 år tyckte att otrohet var helt OK - så länge den andra inte vet något. "Det man inte vet lider man inte av!" och "Om någon du känner dör blir du ju inte lessen förrän du vet om det!" Herregud, inte konstigt att det är så många som hoppar över skaklarna :-(... Oj, vad jag var upprörd... Tack, Claes, snart nybliven 2-barns-far, för att du var på min sida!

Borta bra men hemma bäst
Åh, vad skönt det var att komma hem igen, till min trogne man (fortsätter jag att tro iallafall, blåögd o naiv som jag fått höra att jag är...) och mina bedårande barn (som jag helt glömt att jag totalt tappat tålamodet med i onsdags, hur kunde jag göra det...?).

Inga kommentarer: