lördag, december 02, 2006

"Wild and Crazy"

Jag gjorde något "busigt" igår kväll: JAG HÄNGDE INTE UPP TVÄTTEN! Ungefär så mkt rebell orkar jag vara nu... Den dagliga tvätten som hängs varje kväll, för att nästa kväll vikas o stoppas in i skåp för att nästa omgång ska kunna hängas, för att vikas nästa kväll, osv, osv...

Så idag är tvättkorgen fullare än det är roligt att se den, men vi ska nog kunna kämpa ikapp...

I mitt gamla liv - för sisådär 100 år sedan - var jag "Wild and Crazy" lite då och då - och då handlade det inte om att inte hänga upp tvätten, det var mer av typen klättra upp på Silja Lines skorsten med pumps, typ. (Det var inte bra, jag vet, men det gick bra - men NÅDE dem av mina barn som gör något sådant!)

Men nu är alltså mina "Wild and Crazy"-infall inom tvättbranschen, hm. Jag kan inte säga att det känns riktigt bra. Fast kanske mer moget, och det kanske är bra?

Fast jag tror det skulle kännas bättre om det hamnade någonstans mellan att inte hänga upp tvätten och klättra upp i skorstenar på Finlandsfärjor, kanske lite närmare tvätten, lite mogen kan man ju försöka vara.

Inga kommentarer: