onsdag, december 06, 2006

Slut och färdig...

Usch, jag är helt slut nu :-(... Tjejerna har krånglat sen jag hämtade dem från dagis och det kulminerade vid läggningen, GAAHH! De gör aldrig det de ska o när jag väl fått dem i säng, så hittar de på en massa ursäkter för att få komma upp. Det ska drickas vatten o kissas o det är fel napp och fel färg på lakanet :-O och de ska inte ha pyjamas utan T-shirt o trosor o när de har bytt är det fel trosor...

När väl alla barn var i säng så hela huset ut som F-N o pappa ska komma hit i morgon, så lite vill jag röja iallafall - men jag är SÅ trött. Tvätt ska hängas, disk ska diskas och jag ska bort med jobbet i morgon 2 dagar så jag måste packa lite. Taxin kommer 5.15...

Och A är på julbord (kul för honom...).

Egentligen behöver jag jobba lite, men jag orkar inte!

Till råga på eländet fick jag en sur kommentar av en av våra grannar idag (inte barnens extra-farfar utan en annan (sur)gubbe) när jag kämpade med att ploga bort den plogvall som blockerade vår infart hård som cement. Han tyckte jag la för mycket snö på hans sida, som plogbilen sen plogar in i hans infart till en släpvagn som står bakom hans hus. Och, han har ju lite rätt, egentligen får man inte lägga snön på vägkanten, utan den ska upp på den egna tomten - men det var så J-LA mycket och tungt och vår uppfart lutar uppåt. Men jag blev så SUR (kände mig träffad kanske ;-) så jag plogade arg som ett bi bort all snö jag lagt på "hans sida" och körde upp på våran tomt, puh... Sen kan jag bli irriterad för snön som hamnar i plogvallen framför vår infart kommer faktiskt från gatan, så den snön kan de gott få tillbaka... (Jag känner mig som en riktig "Svensson" som bråkar med grannen om plogningen :-D, det var första gången - lite vuxenpoäng kanske, haha...)

Nej, det här duger inte - måste göra lite nytta så jag kommer in säng någon gång. Fakirplanet, blää..

Inga kommentarer: