måndag, december 04, 2006

Detta trodde jag aldrig jag skulle behöva säga (innan jag fick barn):

  • Inga händer i glaset!
  • Inga fötter i glaset!
  • Sitt inte på bordet!
  • Inte suga på tummen när du spelar dataspel (du dregglar på tangentbordet)!
  • Man kan inte vara naken ute när det är -10 grader!
  • Klättra inte på TV:n!
  • Klättra inte i kylskåpet!
  • Micra inte dockan Lina!
  • Ät inte snö!
  • Ät inte pinnar!
  • Ät inte blomman!
  • Slicka inte på gatan!

Men nu är det väl ungefär det enda man säger (om och om igen) hela dagarna. I alla fall hemma, inte på jobbet - som tur var... Det är en av fördelarna med att vara ingenjör - man träffar inte på så många tumsugande, dataspelande nudister som ska slicka på allt, bita på allt och klättra upp på allt de ser.

3 kommentarer:

Jonna sa...

Känner igen mig till 100%. Tur att man jobbar på dagarna så att man får träffa lite vuxet folk, fast ibland kan vuxna människor bete sig som att det vore dagis ändå.

Pia sa...

Så sant! Då föredrar man ju fasonerna från de små huliganerna, för de har ju ändå en viss charm... vilket är svårt att säga om många på jobbet :-D!

Tvillingmamma Lotta sa...

Hahaha!
I know!

"Slicka inte på gatan" var bäst - den har jag nog aldrig behövt använda till pågarna!