onsdag, januari 02, 2008

Att få vara själv en liten stund

Just nu har jag ett mycket uppdämt behov av att få vara SJÄLV! Så även om möjligheten att få vara själv på jobbet imorgon är i det närmaste obefintlig, så känns det iallafall som att det kommer att bli ett välbehövligt avbrott på de senaste dygnens 24-timmars kläng-på-mamma-jour. Eller prata-med-mamma-jour, eller gnäll-runt-mamma-jour. GAAHH!

Fördelen med detta är väl just det - att det känns skönt att gå till jobbet imorgon, haha!

Jul-ledighet med familjen ÄR skönt. Men med små barn som är inne i en rätt frustrerad period och stora barn som är uppe sent på kvällarna (=ingen "egen-tid" för mammor o pappor) och dessutom när båda två (de stora barnen alltså) är irriterade på varandra mest hela tiden plus en dunderförkylning som gör att ventilen TRÄNING inte kan utföras, så är det rätt skönt att få komma hemifrån ett tag. Och hoppas att de flesta på jobbet inte har börjat jobba än, så man kan få sitta och kura och pyssla på kontoret och vara ifred...

Tänk vad träningen gör mycket gott! Förutom att man får bra kondition och frisk luft så får man en stund som man bara kan ägna åt sina egna tankar. Ventilera ut jobbiga saker och fylla på med energi.

Så nu får jag se till att bli frisk snart så jag kan ut och träna och bli som en människa igen;-)

Annars har vi haft en skön jul/nyår, så det är inte speciellt synd om mig egentligen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Träning är oerhört bra terapi! Det har jag själv överlevt många svåra perioder, genom att träna. Nu menar jag inte att du har en svår period, jag håller bara med om att träning är oerhört bra på alla sätt och vis!

Pia sa...

Så är det, Amen! Och jag har haft haft/har en rätt svår period vad gäller jobbet - och då har träningen varit en mkt bra terapi.

Anonym sa...

du, i måndags studsade jag upp ur sängen för att snabbt hinna iväg innan morgonkaoset startade och äntligen få vara en egen person på jobbet! Så jag känner precis igen mig. Såå många på jobbet har denna vecka pratat om hur fantastiskt skönt det varit att vara ledig i två veckor! De var så utvilade - jag svarade att det är nu jag blir ledig... man känner sig lite skurkaktig. Det är ju roligt oxå att vara hemma med vilddjuren, fast ack så skönt att gå till jobbet.