fredag, januari 11, 2008

Liten sjukrapport

Efter att alla barn hållit sig kärnfriska hela julen, drar det igång första vardagsveckan efter helgerna - VårdAvBarn. Vi delar på dagarna, som vanligt, och nu på fm är jag hemma. Rätt skönt i och för sig, men det rör ju till det på jobbet. Det är E som blev lite febrig igår, nu är hon feberfri men hostar en massa. S fick välja om hon skulle vara på dagis, igår var hon där men idag ville hon vara hemma. Så nu har de parkerat framför Barnkanalen, och jag bloggar och dricker morgon-thé.

Och mitt träningspass i förrgår var kanske inte så klokt ändå, känns inte riktigt okej i min hals heller - att man aldrig lär sig? (Att vila nog många dagar alltså.) Men på en skala mellan 1 och 10 så är det ju ingen större katastrof. Värsta scenariet är att jag inte kan starta på Marcialonga - och då får jag väl vara coach och njuta av god mat och gott vin istället. Och det känns ju inte så dåligt det heller ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man ska vila dubbelt så många dagar som man varit sjuk innan man börjar träna. Har jag för mig att jag hört. Eller om det var lika många dagar. Jaja, det är iaf många fler dagar än man har tålamod till. Hoppas du inte missar ditt långlopp! Krya på dig.

Pia sa...

Oj, då skulle jag vilat sådär 20 dagar... hm... Men jag är optimistisk, och ska vara ännu förståndigare nu...