onsdag, januari 02, 2008

Oj, vad många kort

Jag ligger lite efter när det gäller att ta fram papperskopior och sätta i album. Jag tycker det är jätteroligt med album, har alltid älskat att titta på kort, så jag vill verkligen ha "riktiga" album.

Men nu ligger jag 2 år efter :-O! Senaste korten jag satte in var från julen 2005. För att känna att jag är lite på banan har jag nu valt ut kort från 2007 som jag ska skicka in och ta papperskopior på. Vis av erfarenhet så har jag satt en gräns för hur många papperkopior jag ska ta ut per år. (Under 2005 blev det så många kort att A sa att vi snart måste bygga ut för att få plats med alla mina album, oops...) Så 450 kort per år får jag ta ut på papper, då får jag plats med 2 år i 3 album. (Min första ambition var 300 kort/år, dvs 1 album - men det går inte, en helt omöjlig uppgift...).

Efter ett första urval hade jag 958 kort... Ska plocka bort hälften alltså, och det blir ett tufft jobb. Inte för att jag är en så fantastisk fortograf som tar sådana fantastiska bilder, utan för att det är så mkt minnen med alla bilder och alla har något speciellt. Men det är bara att jobba på.

Här nedan bjuder jag på några sommarbilder, så här i mörka vintern.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder! Men även om du inte gör papperskopior av alla har du ju kvar dom digitalt. Jag har slutat göra album. Men det är klart, det är inte samma känsla med bilder på datorn som bilder i ett riktigt tjockt härligt skinnluktande album.

GIS-mormor sa...

Jättefina bilder Pi!
- Jag vågar inte tala om hur många år jag ligger efter med papperskopiorna, men många är det...

Pia sa...

OJ, just när jag lyckats komma ner till under 700 kort ("bara" 250 till som ska bort, hehe) så inser jag att glömt bort 3 veckor i somras när vi var i S-vall, då jag tog 800 bilder,jösses...