måndag, januari 21, 2008

Idag fick jag min dom

Det blir inget Marcialonga för mig :-(

Var till läkaren idag (fick ingen tid på Vårdcentralen, de hade inte ens tid att ringa upp mig, så jag tvingade in mig hos företagsläkaren) och han gav mig penicillin och förbjöd mig strängeligen att tävla 7 mil skidor på söndag, snyft...

"Men om jag känner mig HELT frisk på lördag, kan jag inte åka då om jag tar det lugnt??"

Men, nej, det tyckte han verkligen inte efter 4 veckors förkylning - inte 7 mil tävling... Och han har säkert rätt, det verkar ju inte vara det klokaste jag kan göra.

Så i eftermiddag har jag varit lite deppig över det - men nu tar vi nya tag. Nu vet jag ju iallafall vad jag har att rätta mig efter, så det får bli "coaching" för mig istället. Och god mat, vin (lite iallafall) och lite utförsåkning.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej vad tråkigt! Och med penicilinkur kanske du inte får dricka så mycket alkohol heller? Det hade ju ändå kunnat vara någon tröst, jägermeister är väldigt gott att ha i en fickplunta när man är på skidsemester...

Pia sa...

haha, ja - det vore nåt det! Jag tror det stod att penicillinet inte verkar så bra tillsammans med alkohol, men liite jäger kanske jag kan ta ändå ;-)

Jonna sa...

Nej vad tråkigt för dig. Vet ju hur mycket du har sett fram emot denna resa. Men det är säkert vettigt det farbror doktorn säger.