onsdag, januari 09, 2008

Äntligen ett träningspass!

Efter 12 dagars vila pga förkylning, stack jag idag ut och gled på skidorna i en knapp timme - och vad skönt det var att få röra på sig igen! Jag var ute med syrran, så vi kombinerade lätt träning med en massa prat, det är mysigt!

Jag ska försöka vara klok nu, börja lugnt och försiktigt med träningen, så jag inte åker på något förkylningsbakslag som äventyrar det hägrande långloppet.

Nu sover alla barnen, A är nere på jobbet en sväng, och jag är alldeles själv vaken i huset - underbart! Snart ska jag gå upp och lägga mig och "tjuvläsa" klart Lillebrors god-natt-hög-läsnings-bok: Harry Potter och Horrokruxerna (tror jag den heter)...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter härligt! Vet du, jag gjorde precis samma sak nu ikväll, alltså läste i förväg i Harry Potter och Dödsrelikerna! Men det vågar jag knappt berätta för Nils, men va sjutton, det tar ju så lång tid att få veta hur det egentligen gååår! Vilka överlever (ja att HP, RW och HG överlever är väl självklart:-) annars kan det väl inte vara en barnbok, eller? Hoppas mina illusioner håller!

Pia sa...

Heejj!! Så du är också uppe o surfar runt i kvällningen :-)

Just ja, Dödsrelikerna var de den hette, inte Horokruxerna. Albin höll på att försäga sig ikväll (han läste ju ut den på 3 dar), men det tar ju som sagt var lite för lång tid innan man får veta vad som händer när man ska läsa högläsning!

Hoppas att allt är bra med er!