onsdag, januari 16, 2008

Långt från den tänkta tävlingsformen...

Åh, vad jag blir less på min förkylning... Ännu inte okej, och nu är det bara 1,5 vecka kvar till 7-mila-loppet, hm. Om jag bara är frisk då så kommer jag starta, jag får ta det lugnt. Jag får leva på min grundkondition - men det känns så tråkigt att inte få vara i den form man tänkt.

Även om jag nu bara är en glad motionär, och att jag intalar mig att tiden/resultatet inte är så viktigt så känner jag att de gamla tävlingstakterna nog sitter djupare än man tror... Inte så att jag tävlar med ngn speciell annan, utan mer det att man vill förbättra sig hela tiden, vill se vad kroppen klarar när den är på topp. Så jag är faktiskt skitsur nu på att jag inte kommer att kunna prestera på topp, grrr!!

Men nu har jag letat rätt på ett annat långlopp jag ska ha som mål istället - Tornedalsloppet i slutet av mars! 45 km klassiskt lopp i hjärtat av Tornedalen, det går längs Torneäven mellan Svanstein och Övertorneå. Så då får Marcialonga istället bli ett låångt träningspass inför säsongens mål ;-)

Hursom helst så ska det bli en skön resa. Farmor o farfar kommer att ta hand om huliganerna och vi ska, förutom att förhoppningsvis åka långlopp, njuta av god mat, vin och utförsåkning.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar din inställning! Vända allt till det bästa.

Jonna sa...

Jag är så imponerad av dig. Du är fantastiskt som roddar detta med 4 barn. Vilket brinnande intresse du har för skidåkningen. Hoppas att förkylning släpper nu.

Och ang. kommentaren i min blogg. JA, det är dags för mig att söka nytt jobb och jag har redan börjat. Efter snart 15 år här så är det dags att testa ett annat företag. Lade ut en CV igår och skall fortsätta i dagarna. Skriver det här istället för i min egen då det är kollegor som läser min blogg. Vill inte att alla på jobbet skall veta att jag söker jobb =).

Ha det bra.
Kram Jonna

Pia sa...

Tack Annapanna, ja man får ju försöka se den ljusa sidan här i livet.

Jonna, vad bra det låter, lycka till!! Är själv ute o sonderar lite nu... och det tror jag är nyttigt, oavsett om man går vidare eller inte.