lördag, januari 05, 2008

Vitlöks dimmorna ligger täta

Nu har jag gått in på det hårda artilleriet - VITLÖK. Nu har förkylningen hållt i sig rejält i en dryg vecka, fortfarande är jag svullen och ond i halsen, tjock upp mot näsan och lite ont i huvudet, blä.

Insåg igår att det nu bara är 3 veckor till Marcialonga :-O

Jag var rätt kaxig precis efter jul, när A var förkyld och jag fortfarande frisk. Började räkna på hur många fler mil skidor jag skulle hinna få i kroppen i år till Marcialonga jämfört med ifjol. Såg fram mot de många, långa passen jag skulle köra under resten av jul-nyårshelgen.

Men det är väl det som är charmen med livet - att man aldrig vet riktigt hur det blir - och att man får anpassa sig efter den nya verkligeheten ;-)

Så nu är målet att jag ska bli frisk, och förhoppningsvis hinna köra något träningspass innan det bär av till Italien! Och medan jag försöker kurera mig får mina närmaste stå ut med vissa bieffekter - vitlöksdimman...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vet hur det känns... också svullen och ond hals, förkykld i andra omgången, första varade hela december, med kort tillfrisknandefas i mellandagarna... krya på dig.

Pia sa...

Nej, stackare :-( Ni har fått dras med mkt förkylningar senaste året, usch. Jag ska inte klaga, har faktiskt bara varit förkyld en kort sväng annars under hösten.

Krya på dig!

Tvillingmamma Lotta sa...

Krya på dig!

kram