söndag, september 07, 2008

Länge leve Shop Express!

Nå´t av det bästa som uppfunnits på senare tid måste vara Shop Express på Coop!

Man packar hela kundvagnen full, piper av streckkoderna eftersom - och seeglar genom kassan utan att behöva packa om en pinal. Bara betala och glida vidare. SÅ härligt!!

(Åtminstone de ggr man inte fastnar i slumpkontrollen..)

Nu ser vi fram emot att Internet-shopping med hemkörning från mataffaären ska bli verklighet i vår stad. Det trodde jag aldrig att jag skulle längta till - klart man ska till affären själv och träffa verkliga människor har varit min inställning.

Men nu inser jag att det finns mycket roligare saker att göra än att springa omkring på vårt stora matvaruhus och storhandla till 6 personer varje vecka.

Nog för att det för det mesta inte är jag som gör det utan maken, när jag tänker efter... Men det kan ju vara skönt för honom att slippa det ;-)

4 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Tänk, för 9 år sedan när L var nyfödd, maken arbetade som butikschef (slutade 19:00) och vi bodde i Malmö såg våra fredagar ut så här: Maken kom hem 19:00, 19:15 kom leveransen med allt vi beställt ifrån typ ICA express dagen innan, 19:45 kom pizzorna som vi beställt... HÄRLIGT! Allt levererat in i lägenheten 3 trappor upp utan hiss.

Redan då hade vi roligare saker att göra än att trängas i mataffärerna och dessutom hade vi parkeringsproblem där vi bodde mitt i city.

Nu för tiden lyxar vi ibland med att storhandla på lilla Konsum, allt för att slippa åka till hemska Coop... Tror du att hemleveranser är på g här i sta'n?

Kiruna sa...

Jag hatar storhandlingar och jag har det nog som du, min man gör det:) Vi har det bra, kul att komma in och läsa din blogg! Vi är ju praktiskt taget grannar:)

Pia sa...

mamman i huset: Det låter ju helt perfekt! Och till Luleå är det på gång, så jag tror att det snart är här också...

kiruna: De är rätt bra att ha ibland, de där männen ;-)

Så du bor också nånstans häruppe på berget ;-)

Kiruna sa...

Nä, lite längre ner faktiskt, men min mamma bor nära er, jag kände igen ert hus:)