måndag, september 01, 2008

Så var det bestämt!

Så har jag bestämt mig -igen- för att gå ner i arbetstid! Idag blev det "klart och betalt" som Patrik Larsson på "Mammas Nya Kille" brukar säga.

75% from 1 oktober.

Just nu känns det rätt, hur det ser ut om ett halvår eller ett år vet man aldrig, men nu k ä n n s det som att det får bli på obestämd tid.

Idag har jag varit en sväng på jobbet på fm, sedan hemma med små sjuklingar. Just nu har vi det helrörigt men mysigt i köket; jag sitter med två datorer uppkopplade, hemdatorn o jobbdatorn, medan 9-åringen gör chokladbollar med sina syrror, vilken kaos :-D

Fast nu ska jag ägna resten av eftermiddagen åt att - städa! Och kanske kan man få sig en kopp kaffe med en chokladboll om en stund.

3 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Härligt!

Duktigt av sonen att baka med systrarna. Här i huset fungerar det inte riktigt så bra just nu mellan de två äldsta. Men jag har köpt "Vi föräldrar" och den handlar om syskongräl. Ikväll ska jag läsa den och lära mig att hantera problemet. Bra, va?

Anonym sa...

Det tycker jag låter jättebra! Då får du mer tid att städa... skojar bara!! :-)

Pia sa...

mamman i huset: Vad bra, när våra råkar i luven på varandra kan jag bara slå dig en signal, du som gått snabbkursen hos Vi föräldrar ;-)

annapanna: Ja, visst blir det perfekt - vilket fint hus vi kommer att ha from 1 oktober ;-)