onsdag, september 17, 2008

Träningsglädje

Jag var lite krasslig förra veckan, så det blev lite dåligt med träningen. I måndags kände jag mig redo för ett träningspass igen och skulle ut och köra ett lugnt löppass på eljusspåren här intill. Jag kände mig starkare än på länge, så det var faktsikt svårt att hålla igen! Det vackra vädret, med fullmåne och hög klar luft i kombination med min för kvällen starka form gjorde träningspasset till en njutning! Jag älskar att träna utomhus!

Igår var det tränings-orientering på programmet, och det var lika kul som vanligt! Benen kändes en aning tyngre än dan innan, men jag hade även igår en känsla av styrka i kroppen som jag inte haft på länge. Det är en SÅ skön känsla att känna sig stark i en sugande uppförsbacke!

Idag vilar jag mina smått stela ben, det känns som att de behöver det. Förra veckans krasslighet får jag heller inte helt glömma bort, lätt att man börjar köra för hårt bara för att det känns bra. Nej, det gäller att ha tålamod och förstånd.. (Och det är jag ju känd för, haha!)

Inga kommentarer: