tisdag, december 30, 2008

En Award

Jag har fått en Award - Tack Marie!
(Award=belöna med, tilldela, tillerkänna, tilldöma enligt institutet för språk och folkminnen ;-)

Dessa utsedda bloggar är osedvanligt charmerande och söta, inte upptagna av utmärkelser och själviskhet. Syftet är att sprida vänskap. Vårt hopp är att nya vänskapsband kommer att knytas mellan dessa bloggar, ju mer utmärkelsen sprider sig. Var snäll och ge lite extra uppmärksamhet till dessa!! Kopiera in texten o bilden i din blogg och skicka sedan vidare utmärkelsen till åtta andra bloggare. Lycka till!


Jag nöjer mig med att skicka denna fina utmärkelse vidare till 4 bloggare som jag ofta besöker, de har alla olika typer av bloggar, men alla med sin egen charm:

Älg i Chili: Anna Panna, min gamla kompis från förr som jag inte haft kontakt med på många år, men som via Bloggandet nu finns i min vardag igen ;-) En blogg om vardagsting och klurigheter som jag gärna besöker.

En tvillingmammas betraktelser: Tvillingmamma Lotta - som jag aldrig har träffat, men mött i cybervärlden tack vare våra twins. En tjej med härlig utstrålning och med en otrolig förmåga att uttrycka sig i ord, både i glada och svåra tider.

Fyrbarnsmamman: Persilja, som jag täffat lite genom våra barn, en tjej som inspirerar, bjuder på sig själv och visar upp sitt härliga hem, precis som det är. Befriande blogg!

Träningsblog: Puma, som jag inte alls känner - halkade in på bloggen av en slump - men inspireras av hennes träningsglädje, och inställning till träning och utmaningar. Inget man vill är omöjligt - om det så är 24-timmarslöpning eller Vasaloppet utan så där värst mycket skidträning eller skidvana. Inte alltid når man målet, men det är vägen dit som är känslan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för awarden!
Jag kanske inte ger den vidare eftersom jag är lite antiawardig hehe. Men att fååå är ju toppen.
Jag tycker väldigt mycket om att läsa hos dig, med äkta barnfamiljsverklighet och äkta kirunakärlek.
Det var någon som sa till mig när jag nyss flyttat till staden att antingen hatar man stan eller så älskar man den. Jag hörde till den senare kategorin ganska fort. Även om jag är otrogen idag. ;D

Puma sa...

åh tack vad du är söt!! det där med bloggen är ett give and take relationship. man ger så mycket - och får så mycket tillbaka. tack till dig! (och gott nytt år!!!!!!)

AnnaPanna sa...

Tack Pia Plupp! Det är första gången i mitt liv jag får en award och det värmer. Gott Nytt År på dig Pia Plupp och hela din familj!
Kram