tisdag, december 09, 2008

Fördelen med lågkonjunkturen...

.. kan kanske vara att det snart kommer gå att köpa hantverkare i den här stan - och det till något mer vettiga priser än de skyhöga som varit de senaste åren?!

Vi har insett att:

Om vi inte tar HJÄLP så kommer vi få trängas 6 personer i 4 r.o.k i all evighet.

Nog för att jag brukar säga att trångt är mysigt, men jag vet inte om 9-årige lillebror tycker att det är så speciellt mysigt så länge till att dela rum med 2 st ilskna Lilla My.

Vi har nu hunnit lägga nytt golv på vinden och isolera typ 1/10 av väggarna. På 2 år.

Det känns som att vi behöver lite hjälp på traven... Eller ganska mycket hjälp tror jag nog att vi ska ta, förresten.

4 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Låter bra! En kompis som är i den branschen har precis blivit uppsagd så det lär finnas lediga byggjobbare!

Pia sa...

Det låter ju lovande! Ja, inte för din kompis, det är trist att det börjar varslas överallt nu - men lovande för våra renoveringar!

Karriärmamman sa...

Ah, jag får knotter överallt bara jag tänker på det vi behöver få gjort under nästa år...

Tack för kommentaren på min blogg förresten :). Och vilka vackra bilder du har i headen (eller vad det nu heter...*S*) Det ser helt ljuvligt ut!

Pia sa...

Karriärmamman: man ska inte tänka så mkt... Jag brukar tänka att det finns ju kvar, springer inte direkt ifrån en ;-)

Ja, visst är de fina mina fjäll o skidbilder :-)