måndag, december 29, 2008

Igår var det bara...

...4 veckor kvar till Marcialonga, tjohoo!

Jag har nu varit frisk i en (hel) månad och eftersom jag är så väldigt bra på att titta framåt och lika bra på att förtränga trista saker som varit, så minns jag knappt att hösten kantats av förkylningar och kass träning.

Jag har kunnat träna riktigt bra hela december, flera hyfsat långa skidpass och något RIKIGT långt pass har jag lyckats få till - knappt 40 mil skidor har jag åkt hittills. Nu har jag som plan att köra minst ett 3-timmars pass till och sedan få till lite tempopass.

Åh, vad jag längtar tills vi ska flyga ner till Italien... Det gäller bara att hålla sig frisk resten av tiden också - och jag tror att jag kommit på knepet: SOVA!! (Jag har kännt mig på vippen att bli förkyld några gånger, men då har jag försökt att få till många timmars natt-sömn, och så har jag lyckats undvika förkylningsträsket.) Peppar, peppar...

Och det är bara 2 månader, 2 veckor och 6 dagar till Birkebeiner... Men det börjar vi ladda för efter Italien - en sak i taget.

3 kommentarer:

Marie sa...

Hallå!
Jag håller mina tummar för att ni ska hålla er friska denna gången! Tur att det är "bara" att sova när man känner att det behövs! Sagt med en skopa ironi och då har jag bara hälften så många barn som du! ;-)

Jag har något åt dig i min blogg!
Kram Marie

Anonym sa...

Kul att du tittat in på min blogg ; ) det var så kul o träffa dig, förhoppningsvis kommer den att uppdateras lite oftare än förr...

Kul att du ska åka till Italien och jag hoppas du blir frisk (visst var du sjuk förra gången ni var där)

Vilken fin sida du har, rolig läsning

Anki ; )

Pia sa...

Marie: tack för det :-)

Och det där med sömnen är nog inte hela sanningen, men det bidrar väl iallafall till att hålla sig frisk. Kankse - just nu känner jag mig lite hypokondrisk...

Anki: JO, förra gången hade jag varit sjuk en månad innan loppet o fick tävlingsförbud av Ture A... Så det kan bara bli bättre i år ;-) Ha det bra!